Önemli bir teori vardır; bazı senaristler, oyun yapımcıları ve roman yazarları, ileri de olabilmesi mümkün olan olayları hayal güçleri ile birleştirip eser haline getirirler. Bu çoğunlukla kıyamet sonrası yani post apokaliptik denilen farklı bir dünya betimlemesidir. Metro serisinde nükleer bir felaket sonrası Metro’lara sıkışmış insanların yaşamlarını konu alır. Gears of War serisinde, kıyamet sonrası Sera gezegeninde ki Locust’larla mücadeleler işlenir. Stalker ve Fallout evreninde de aynı şekilde nükleer kıyamet sonrası yaşam mücadelesi ve mutantlarla olan savaşlar konu alınmıştır. Belki de insanoğlu çok profesyonel bir şekilde, işi sanata dökerek bu senaryoya hazırlanıyordur. Kim bilir böyle bir çağa ulaşırsak teorilerimizin gerçekliğini öğrenebileceğiz.
Post Apokaliptik evren kulağa hoş gelse de, insanoğlunun yaşamayı arzu edeceği bir dünya değildir. Mad Max serisinde bize gösterilen evrenin ne kadar zorlu olabileceği, insanların ne kadar vahşileşebileceği ve araçlar için kullanılan yakıt için bile cinayet işlenebileceğini görmüştük. Biz işin sanal ve edebi kısmını seviyoruz ve mümkünse biz sahne gerisinden olaylara dâhil olalım.
YEPYENİ BİR ÇAĞ
Bu konuyla ilgili onlarca eser var ve bunlardan birisi de Rage adlı yapım. Her ne kadar oyuncuları tatmin etmese de, güçlü bir potansiyeli olan bu oyunu, günümüz şartlarına uygun hale getirip zirveye tırmandırmak için uğraş veriyorlar. 2011 yılında piyasaya çıkan Rage’de geçen olaylardan 50 yıl sonrasına gidiyoruz. Öncelikle E3 2018 fragmanının ardından, QuakeCon açılışında gösterilen Eden Assault adlı fragmanla karşılaştık. Bu kez daha açık bir dünyada, araç savaşlarını, düşman konvoylarını ve yetenekleri gördük. Rage 2 bu kez daha tempolu bir oynanış, kaotik ortamlar ve önceki oyuna göre sayıca daha fazla araç muharebesi, farklı ateşli silahlar sunacak.
Rage 2 önceki oyunda geçen zamandan 50 yıl sonrasını konu alıyor demiştik, felaket sonrası daha da çoraklaşan arazilerde yaşam şekillenmeye devam ediyor. Bu yenidünya düzeninde bizde istenmeyen bir karakter olarak, düzeni adalet terazisine ya da etik doğruların üzerine oturtmak için elimizden geleni yapacağız. Demir yumrukla yönetilen bir idare karşısında otoriteye başkaldıran insanların umudu durumundayız. Oyun dünyasındaki banditler, farklı haydut ve çapulcu gruplar hayatı size zindan etmek için ellerinden geleni yapacaklar. Çizginin doğru tarafında yer alan insanlar, vahşileşen kendi hiyerarşisini kuran isyancı gruplarla mücadeleye devam edecek. Bu belirttiğim isyancı grupların kendi özel silahları, hareket kabiliyetleri ve farklı araçları olacak. Anarşi kaos her yerde kol geziyor. Bethesta bizi çorak topraklar da, “The Wasteland’ın son Koruyucusu Walker olarak” görevden göreve koşturacak.
14 Mayıs’ta Rage 2 trailerının yayınlanmasının ardından Gametsu farklı bir fragmanın youtube sızdırıldığını bildirdi. Yayını yapanların bahsi geçen videoları kaldırıldı. Her şey normale dönmüşken Wario64 adlı kullanıcının Twit’i ortaya çıktı. Videoda neon ışıkları içinde Mad Max tarzı bir karakterlerin bulunduğu uçuk bir çalışma izledik. Bu sızıntıya yanıt olarak Rage kendi twitter sayfasında “Hey @WalmartCanada here are a few note” başlıklı Xboxone kapağındaki Rage 2 görselini paylaştı.
4K HDR kalitesinde bir oyun olan Rage 2’nin iddialı olduğu diğer bir konu ise yapay zekâ. Yayınlanan videolarda düşman karakteri gerçekten de akıllı görünüyordu. Eğer bu durum oyunun genelinde böyleyse, saatlerce başından kalkamayacağımız bir Post Apokaliptik macera bizi bekliyor demektir. İşin multiplayer kısmına önem verilir ve bir de Battle Royal modu konulursa şimdi ki popüler türlerle başa çıkabilecek bir oyun haline gelir. En azından öyle umuyoruz ki, oyun yapısı, silahları ve arazisi buna çok uygun. Ben şahsen multi oyunlardan pek hoşlanmasam da, Rage 2 Battle Royal modunu denemek isterim.
YAYINLANAN VİDEOLAR HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİMİZ
Aslında “Velcome The GUNBARREL” tabelasını gördükten sonra, böyle kendimi daha bir hazır ve konsantre hissettim. Rage 2 için oluşturulan dünya gerçekten etkileyici gözüküyor. Post Apokaliptik dünya algımız değişikliğe uğruyor. Teknoloji daha ilerlemiş durumda, buna paralel olarak daha üst düzey silah ve araç teknolojisi, mimari olarak daha estetik yerleşim birimleri gözümüze takılıyor. Kıyamet sonrası bir dünyada yaşamayı arzulamayız demiştim ya, bu görüntüleri gördükten sonra “ben bu dünyada yaşamayı istiyorum arkadaş” diyorum. Çevre elemenetleri o kadar zenginleştirilmiş ki, hayran olmamak elde değil. Bambularla kaplı yeşil bir alandan (Wetlands) çıkıp, kendinizi bir anda kaosun ortasında buluyorsunuz ve silahınız devreye giriyor. Nano teknoloji ile üretilen teknolojik silah ve ekipmanların performansı görülmeye değer. Bandit ve diğer düşman tipleri kusursuz diyebilirim. İnsan düşmanlara sempati duyar mı? Açık söylemem gerekirse, evet ben bu aykırı tipli, makyajlı, punkçı ve kimseyi umursamayan tiplere bayıldım. Bu adamlar mangal yapmak için bölgeyi ateşe verirler.
Araç modellermeleri de Mad Max’te gördüğümüz araçlardan kat be kat güzel gözüküyor. Modifiye edilmiş ve teknolojik silahlar eklenmiş. Konvoy halinde hareket eden grupların aykırı araçları, daha ilk andan tehdit oluşturmaya yetiyor. Araç çarpışmaları ile ilgili tek endişem, çizgisel olması. Bunu önemsememin sebebi, ilk Rage oyununda bu konuda çok eleştiri yapmıştım ve çoğu oyuncularda benim gibi düşünüyordu. Sanki araç sürüş sahneleri “adet yerini bulsun” düşüncesiyle oyuna eklenmişti. Benim arzum çizgisel bir araç muharebesi olsun ama şunlarda yapılabilir: Yola tuzak kurulsun ama biz bunu fark etmeyelim, araç tuzağa denk gelirse patlasın, bir anda çapulcu banditler yola fırlasın ve silahlı çatışmaya girelim. Yola çukur kazsınlar ve bunu kamufle etsinler, ne olduğunu çukura düşünce anlayalım. Biz yoldan geçerken, büyük yaylı bir metal tetiklensin ve bodoslama çarpalım. Evet, daha eğlenceli olurdu değil mi?
Farklı formlardaki düşman ve Boss diyebileceğimiz yaratıklar içinde, aynı övgüyle konuşmak istiyorum. Tamam, Boss’lar için o kadar detaylı bir paylaşım olmadı ancak, tüm bu sergilenen içerik içinde, Boss savaşlarının da kaliteli geçeceğini öngörebiliriz.
Kahramanımıza gelirsek, sahip olduğu teknolojik silah ve ekipmanlar baya etkileyici. Nano teknoloji ile üretilen ekipman ve diğer materyallerin kullanımını videolarda gördük. Yere attığı basınçlı bir nesneyle havaya fırlayan karakterimiz, düşmanların tepesine biniyor. Aynı şekilde düşmanlarını havaya uçurup keklik gibi avlıyor. İkinci silah olarak taşıdığı bumerang ile kolay hedef alıp, banditleri saf dışı bırakabiliyorsunuz. Bandit kaçarken hedef alırsanız, banditin hareketine göre bumerang kavis alıp hedefine gidiyor. Havaya fırlayıp yere indirdiği sert darbeler ile düşmanlarınız parça pinçik oluyor.
Gözümüzden kaçmayan bir durum daha var, oyun tanıtım videolarında ve logosunda neon kırmızı renk olgusu var. Yapımcı firmayla birlikte çalışan Avalanche Studios logosunda da hâkim renk neon kırmızısı. Yansıtılmak istenilen sahneleri tamamladığını düşünüyorum. Aynı şekilde Cyperpunk 2077 oyununda da, bu neon tarzı kırmızı renk uygulamaları mevcut. Ve oyun içinde kendi espri anlayışını gösteren benim de bayıldığım sahneler. Bunlar genelde, kendi arasında bombayı beyzbol topu gibi kullanıp fırlatanlar, yolda koşarken abuk subuk yuvarlanan karakterler, Collector’s Edition versiyonu için kesik başlı zombi başı ve bu reklam tüplü TV’de görününce, ekrana tekmeyi basıp kıran uçuk bandit.
Not: Tanıtım videolarında bir sahne vardı, kahramanımız silahla ateş ediyor ve eleman elindeki katanayı çılgınca savurup mermileri bertaraf ediyordu. “Yiğidim, senle tanışmak istiyorum.”
Rage 2 2019 yılının herhangi bir çeyreğinde PC, PS4 ve XboxOne için piyasaya çıkacak. Yayıncı Bethesta Softworks, Geliştirici id Software& Avalanche Studios.
Burak Özpolat
3 Eylül 2018 at 16:32Güzel İş emeğne sağlık severek okuduk.