Strateji oyunlarını seven oyuncuların severek oynadığı Age of Empires ve Red Alert serisinin aksine Tzar maalesef ki gereken ilgiyi göremedi. Tzar: The Burden of the Crown, Take-Two Interactive tarafından yayınlanan ve Bulgar oyun geliştirici şirketi Haemimont Games tarafından geliştirilen gerçek zamanlı bir strateji oyunudur. 31 Mart 2000’de yayınlanan Tzar kim ne derse desin benim için hala aşırı güzel bir oyundur. Oyunun çıkışı ile birlikte ilk başlarda olumlu tepkiler alsa bile yapımcı şirket bir oyun dergisine oyunun demo halini gönderince oyuncuların umursamaz tavrı ile karşılaştı.
Oynanış
Tzar kurgusal olarak orta çağda geçiyor. Oyun Age of Empires serisine benzeyen temel bir gerçek zamanlı strateji tabanı ile oyunculara sunulmuştu. Temel amacınız ise komşu krallıkları fethetmek ve tüm oyunu himayeniz altına almak, ya da seçilen oyun moduna bağlı olarak kalelerini yok etmektir. Oyuncular, Avrupa, Asya veya Arap gibi oynayacağı üç birimden herhangi birisini seçip oyuna başlayabilirler. Hangi bölgeyi seçtiğinize bağlı olarak birçok farklı bina ve farklı karakterler üretebilirsiniz. Irklar ve bölgelerdeki temel farklılıklar sadece özel bina tipleri ve mevcut asker türleridir.
Tzar’da krallığınız için toplayabileceğiniz dört farklı kaynak mevcut. Bunlar: yiyecek, odun, taş ve altın. Gıdalar mahsül hasat etmek, inekleri sağmak ya da et için öldürmek, ayrıca gölün veya nehirlerin bulunması durumunda balık avlamak suretiyle toplanabilir. Ağaçlar ağaç kesilerek toplanır ve altın ve taş madencilikle toplanır.Tüm birimlerde sağlık vardır ve sağlık puanı azalan binalarınız kırılmaya başlar ve sonrasında tamamen çöker. Fakat ürettiğiniz büyücüler büyü büyü yaparak askerlerinizi ve binalarınızı koruyabilirler.
Oynanış Oldukça Çeşitli!
Her üç grupta inşa edilebilecek ana yapılar; evler, çiftlikler, demirciler, atölyeler, barakalar, ahırlar, kuleler, duvarlar, kapılar ve hanlardır. Oyuncular genellikle oyuna bir kale ve birkaç köylüyle başlar. Her türlü kaynak kaleye taşınabilir. Bina evleri nüfus sınırını arttırır. Çiftlikler, inek üretmek için ve ayrıca yiyecek toplamak için de kullanılabilir. Bazı tip askerler için ahırlar gereklidir(süvari birlikleri) ve demirciler, birimlerin zırhlarına ve dövüş becerilerine çeşitli iyileştirmeler sağlarlar. Atölyeler kuşatma makineleri inşa etmek için kullanılır. Kuleler savunma için kullanılır.Hanlar, oyuncunun kaynakları değiştirebileceği ve daha sonra paralı asker ve kahramanlar kiralayabileceği yerdir. Rıhtımlar, balık tutmaya ve denizin öbür ucuna seyahat etmek için inşa edilebilir.
Üç ırkın her birine özgü bir dizi elit bina var. Örneğin, Avrupalılar bir katedral, Asyalılar bir Shaolin manastırı ve Araplar bir cami inşa edebilir. Bir başka önemli bina, oyuncunun farklı yaratıkları toplayabilen, büyücüler yaratabilen büyücü kulesidir. Avrupalılar devleri ve yaratıkları kontrol edebilir. Arap ırkı ile oyuna başlarsanız cinleri kontrol edebilirsiniz. Son olarak Asya’yı seçerseniz ejderhaları kontrol edip oyunun çivisini çıkarabilirsiniz.
Oyuncuların, düşman kuvvetlerini yok etmek veya bir kaleyi saldırılardan korumak gibi belirli hedefleri tamamlamaları gereken tek kişilik oyuncular için bir seferberlik seçeneği de bulunmaktadır.Seferberlik modunda toplam 20 görev de sizleri bekliyor. Böylesine güzel bir oyunun hak ettiği değeri görmemesi de aşırı üzücü bir durum.
Bir yorum yap